De hel achtervolgt "de dood".
-
Tekst: “En het
dodenrijk ( de hel RHK) achtervolgde hem”. Openbaring 6:8.
Zodra Gods Zoon het vierde
zegel van de boekrol opent, komt het vierde dier in actie:
-
“En toen
Hij het vierde zegel opende, hoorde ik de stem van het vierde dier zeggen:
Kom!”
Op de roepstem van het
vierde dier komt een vaal geelgroen paard te voorschijn. Dit paard met zijn
geelgroene lijkkleur verwijst naar de dood. Niet alleen heeft het vierde
paard de kleur van de dood, maar zijn ruiter heeft als naam: “de dood”,
ofwel gewelddadige dood. Daar apart wordt vermeld dat de ruiter heerst over
het lijkkleurige paard, voert het gewelddadige doden in dit gezicht de
boventoon.
Dat de ruiter en het paard
er werkelijk op uit zijn om te doden, bevestigt het einde van zijn
aardse levensloop. Want na zijn dood wordt de ruiter achtervolgd door de
hel. Het achtervolgen door de hel werpt een totaal ander licht op de ruiter
en zijn paard. Daarmee komt een zaak in de openbaarheid, die aan de
zintuigen van de mens is onttrokken.
De moderne mens ervaart de
dood als een biologisch of natuurlijk gebeuren. Doordat Jezus in dit gezicht
onthult dat de ruiter "de dood" na zijn dood wordt achtervolgd door de hel,
komt aan het licht dat er leven is na de dood. Vooral de onthulling dat de
uitvoerders van "de ruiter op het vierde paard" de eeuwige hellesmarten
staan te wachten, bevestigt dit.
Niemand in de Bijbel heeft
vaker over de hel en zijn bedoeling gesproken dan Jezus. Bij zijn
omwandeling op aarde heeft Jezus het dodenrijk op één lijn gezet met de hel,
en gezegd dat daar de worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust. De
betekenis daarvan toonde Jezus na de dood van de rijke man en de arme
Lazarus. Ofschoon allebei tot Gods uitverkoren volk behoorden, sloeg de
onbekeerde rijke na zijn dood de ogen op in de hel:
-
“En ik
zag, en zie, een vaal paard, en die daarop zat, zijn naam was de dood, en
het dodenrijk (de hel RHK) achtervolgde hem”.
Daar Jezus het vierde zegel
verbreekt, geeft Hij het paard "de dood" de macht om te doden. Daarbij is
het dodelijke werktuig een zwaard, de honger, de dood en wilde dieren. Doch
hoewel bij het doden met het zwaard en de honger "de dood" als dader niet
zelf wordt gedood, geldt dat niet van het doden met de dood. Want bij het
doden door de dood met de dood, vindt ook de ruiter de dood. Hierbij kan men
denken aan doden door zelfmoordacties.
Deze vorm van doden kennen Joden en christenen niet, omdat Gods wet dit
verbied. In tegenstelling tot
Joden en christenen is de djihâd ofwel het doden van "bewapende" ongelovigen,
zelfs één van de vijf plichten van moslim gemeenschappen. Precies eender als
de ruiter de dood zijn moslims er op uit ongelovigen te doden. Op grond van de djihâd
menen tegenwoordig moslims dat ze door het doden van ongelovigen met een
zelfmoordaanslag, meteen toegang tot de hemel zullen krijgen.
Ook doet Jezus de vierde
ruiter niet opkomen in een kleine uithoek van de wereld. Maar op één vierde
deel van de aarde zal de ruiter "de dood" gaan doden, ook met
zelfmoordaanslagen. En hoewel in de geschiedenis het doden door een
zelfmoordactie amper voorkomt, zodra Jezus de vierde zegel verbreekt, gebeurt het temidden van een vierde deel van
de wereld bevolking. En omdat deze
ruiter met zijn paard alleen mensen dood, heeft het vierde deel betrekking
op de bewoonde wereld. Zodat het gebied waar de ruiter van het vierde paard
zal toeslaan, één vierde deel van de bewoonde wereld omvat. Welnu, in
overeenstemming met dit gezicht is een vierde deel van de wereldbevolking
moslim. Daarvan wonen anderhalf miljard in de vorm van een halve maan van
Marokko tot Indonesië!
Derhalve moet dit gezicht van het vierde paard en
zijn ruiter worden toegepast op moslims.
Doden in zo'n groot gebied
betekent dat het wereldwijd bekend zal worden. Vooral nu één van de middelen
waarmee "de dood" zal doden zijn dood wordt, ofwel met zelfmoordaanslagen. Zelfmoord aanslagen
begonnen in de negentiger jaren door Palestijnse moslims in Israël.
Verder is het doden door de
ruiter "de dood" met het zwaard sinds 2011 van toepassing op de
oorlogen in het Midden-Oosten tussen soennitische en sjiïtische moslims. Alleen al in Syrië
hebben honderd duizenden burgers sinds het begin van de burgeroorlog de dood
gevonden.
Ook het doden door honger
gebeurt door moslims, zoals in 1992 tijdens de burgeroorlog in Somalië. Toen
verhinderden moslimstrijders de VN organisatie hongerende burgers van
voedsel te voorzien, waardoor duizenden burgers de hongerdood vonden.
Tegenwoordig gebeurt het doden door honger dagelijks in de vluchtelingen
kampen in het noordoosten van Nigeria. Van de mensen die door Boko Haram
(deel van het kalifaat IS) in kampen zijn beland, sterven elke maand meer
dan 200 mensen de hongerdood.
Maar het doden door "de
dood” met de dood, zoals reeds is gezegd, is van toepassing op
zelfmoordaanslagen door radicale soennitische moslims.
Dit alles betekent dat de komst van het vierde paard en zijn ruiter de
oorzaak is, dat de wereld bijna elke week wordt opgeschrikt door
zelfmoordaanslagen van (soennitische) moslims.
Van het doden met wilde
dieren is tot op heden nog niets bekend:
-
“En hun
werd macht gegeven over het vierde deel van de aarde om te doden, met het
zwaard, met de honger, met de dood (RHK) en door de wilde dieren van de
aarde”.
Daar ook het doden door de
vierde ruiter in verband staat met de eerste ruiter op het witte paard, is
de vraag gewettigd hoe het doden ten goede kan zijn van Israël en de Kerk.
Sommigen menen dat het gewelddadige doden de wraak des
Heren is over zijn tempel. Maar die gedachte is in strijdt met de vraag van
de heiligen onder het altaar bij het vijfde zegel. Hun vragen, hoe lang het
nog duurt voordat God hun bloed op aarde wreekt, betekent dat Gods wraak dan
nog moet komen. Zij moeten immers nog een kleine tijd wachten.
Dat neemt niet weg dat Gods
Zoon het paard en zijn ruiter "de dood" macht en ruimte geeft, waarbij alle
uitvoerders van dit gezicht hun ogen zullen opslaan in de hel. Want ook de
vierde ruiter is evenals de andere paarden in dienst van Jezus op het witte
paard. In dienst van Hem die komen zal om te oordelen de levenden en de doden.
En omdat Gods Zoon het vierde zegel activeert, bevat het doden en gedood
worden een ernstige boodschap voor Israël en de Kerk. Want doordat de daders de hel met zijn eeuwige
smarten in het vizier brengen, is dood niet dood! Om de ernst van deze openbaring te vatten,
dient men te weten dat Jezus de boekrol pas neemt, wanneer christenen het
evangelie van geloof en bekering niet meer verdragen. En wanneer Jezus de
boekrol eenmaal ter hand heeft genomen, is het einde nabij. Daarom gaat het
tijdens de paarden in de strijd om het behoud van mensenzielen, op de scherp
van de snee.
Vooral het vierde paard en
zijn ruiter “de dood”, brengt de hel als een vreselijke toekomst onder de
aandacht van de volken. Want God had de mens goed zonder dood geschapen.
Maar door één mens kwam de zonde in de wereld, en door de zonde de dood,
zegt Romeinen 5:12. Kortom, de dood en de hellestraffen is het historische
gevolg van de zondeval.
Het doden en gedood worden door de vierde ruiter, toont de volken de
werkelijkheid van de zondeval, het oordeel en de eeuwige hellestraffen. Dit
doden gebeurt in de eindtijd, als de kerken lauw zijn, en onbekeerde
christenen een plaats in de hemel hebben gereserveerd.
Merkt daarom op, hoeveel
christenen tegenwoordig anti christelijk leven, terwijl moslims hun leven
aan Allah offeren om deel te krijgen aan de hemel, en de hel hen
achtervolgt. Want omdat er volgens de bijbel geen andere naam is waardoor
men behouden kan worden dan de naam van Jezus Christus, doden en sterven
moslims op grond van een valse hoop.
Om de ernst van de vier
paarden te vatten, dient men te bedenken wanneer Jezus de zegels van de
boekrol verbreekt, is het evangelie van geloof en bekering blijvend
veranderd. En daar het belangrijkste motief bij het doden door
zelfmoordaanslagen de hoop op het verkrijgen van eeuwig leven is, moeten
deze doden de ogen van lauwe christenen openen.
Zoals de wegzending van Hagar een diepe boodschap voor Abraham was, evenzo
gebruikt Jezus de nazaten van Hagar om de geestelijke nazaten van Abraham
van de hel te vrijwaren.
De dood is geen biologisch
fenomeen, maar theologisch toont het de zondeval van de mens. Doordat vele
christenen de zondeval niet meer ernstig nemen, en zonder
bedelaarshouding menen deel te hebben aan Jezus en zijn heil, gaan ze met
een ingebeelde hemel verloren.
Daarom moeten de
zelfmoordaanslagen, die op grond van valse hoop bijna elke dag door moslims
worden gedaan, christenen tot bekering brengen. Want Jezus regeert hemel en
aarde. Het vierde paard wordt evenals de twee vorige geleid door Jezus
op het witte paard met de boog. Jezus heeft niet alleen zijn leven gegeven
tot losprijs voor elke zondaar, die Hem om genade smeekt, maar Hij zit ook
aan de rechterhand van God. Hij regeert de hemel en de aarde en gebruikt de
volken om zijn Kerk te bouwen en tot het einde te doen volharden Maar om de uitweg te vinden, moet
een mens zijn verlorenheid en verdoemdheid kennen en die met een hartelijk
berouw belijden.
Zodra christenen hun zonden en
schuld niet meer zien in de dood van Jezus, zend Hij de ruiter de dood die
er helemaal op uit is te doden onder anderen door zelfmoordacties. De vierde ruiter “de dood”
brengt de zonden en verlorenheid van de mens voor het voetlicht, en de hellesmarten voor
iedereen die geen levende band met Christus heeft.
Jezus verbreekt de zegels van de boekrol pas, zodra de Kerk zal leven als in Noach’s dagen:
-
“Want
zoals zij in die dagen voor de zondvloed waren, etende en drinkende,
huwende en ten huwelijk gevende, tot op de dag, waarop Noach in de ark
ging, en zij niets bemerkten”.
De tijd waarbij ook
christenen met het huwelijk omgaan als in Noach’s dagen. Wanneer men trouwt
met wie men wil, en wie men wenst. En wanneer tot in de kerken Gods woord
ondergeschikt wordt gemaakt aan de leef en denkwijze van de antichrist.
Daardoor gaan christenen anti christelijk leven, en in hun werken
gelijk zijn aan de antichrist. Dit is tegenwoordig al het geval in de meeste
kerken in het Westerse werelddeel? Daarom is het de hoogste tijd na te gaan
of Jezus moslims gebruikt ten gunste van Joden en christenen. Vooral bij
zelfmoordacties, waarbij zij die doden, achtervolgd worden door de hel. Want
nu de ruiter achtervolgd wordt door de hel, dient hun dodelijke
zelfopoffering om Israël en de Kerk ernstig te waarschuwen voor hun lauwheid
en anti christelijke leefwijze. Want niet alleen brengt de ruiter op het
vierde paard de vijandschap en valse hoop van radicale moslims aan het
licht, maar ook de anti christelijke leefwijze van veel christenen.
Dus wil de Here door het
doden met het zwaard, de honger en de dood, de mens bepalen bij de zondeval
en de hel, en tegelijk met de uitweg door Jezus en die gekruisigd.
De duivel en de gevallen engelen, die de hel staan te wachten, hebben geen
uitweg, maar de mens wel. Iedereen die zich bekeert tot Jezus en Hem in een
oprecht geloof om genade smeekt, zal leven in zijn verzoenende bloed, ook al
is hij gestorven.
Hoezeer de Here het
verlorene tracht te redden, leert het vierde dier, de adelaar, die de vierde
ruiter met de naam "de dood" oproept. De adelaar met zijn sterk
gezichtsvermogen geeft te kennen, dat de Here op de hoogte is van de kerken, als
Hij het vierde zegel opent met de dood als ruiter. Hoewel het doden door
zelfmoordaanslagen niet Gods werk is, weet Hij hoe in de eindtijd in de
meeste kerken eenzijdig over Gods liefde in Jezus gesproken wordt. Terwijl
er wordt gezwegen over de zondeval, het oordeel door Jezus, de hel en de
noodzaak van bekering.
Daar de Here het doden ten
goede wendt, is dit een gigantische waarschuwing van Jezus. Ga daarom bij
uzelf na of u dit gezicht kunt meemaken, en door de enge poort bent
gegaan. Nu Jezus al het 4e zegel heeft verbroken, is haast
geboden de uitweg in Jezus te zoeken:
-
“En het
dodenrijk ( de hel RHK ) volgde achter hem”.