|
|
Babylon is onze wereld
Openbaring 18: 1-24.
-
“Gaat uit van haar, mijn volk opdat gij geen gemeenschap hebt met haar
zonden, en uit haar plagen, opdat gij ze niet ontvangt", RHK. Openbaring
18:4.
"Na deze dingen" verbindt
de woorden van twee engelen uit de hemel met het vorige gezicht, waarmee de
ban over olie gas en kolen door 194 landen het uitgangspunt van dit gezicht
is. Maar een sterke engel uit de hemel die de aarde met hemels licht
doorzoekt, brengt aan het licht dat de Satan Babylon op een uiterst listige
en verborgen wijze verleidt, zonder dat de Kerk het in de gaten heeft! Want
nadat de sterke engel de aarde heeft doorzocht, noemt hij Babylon behalve
een woonplaats van duivelen en schuilplaats voor alle onreine geesten, ook
de plaats van verafschuwd geworden vogels. De laatste woorden maken openbaar
dat de sterke engel door hemels licht de verborgen listen van Satan heeft
ontdekt. Want daar het woord “verafschuwd geworden vogels” in het Griekse
perfectum staat, is dit een nieuwe en blijvende toestand! Een toestand die
door de klimaatverandering van “geliefd” gewijzigd is in “afschuw”. De
nieuwe toestand is echter niet van toepassing op vogels, maar op vliegreizen
van mensen. Evenals de meeste vogelsoorten van noord naar zuid vliegen en
terug, precies eender doen nu miljoenen mensen. In 2018 werden wereldwijd 38
miljoen commerciële vliegreizen geboekt. Maar vliegreizen die eerder erg
geliefd waren, is sedert de verandering van het klimaat in Europa 180°
gedraaid van geliefd naar afschuw en vliegschaamte. Dat is gekomen vanaf de
tijd dat men meent dat verandering van het klimaat door olie en gas komt.
Wie nu verwacht dat de
engel het gewijzigde inzicht over vliegen goedkeurt en toejuicht, vergist
zich. De sterke engel noemt de afschuw voor vliegen echter “onrein”! Met de
onrein verklaring wijst de sterke engel de vermeende relatie tussen fossiele
stoffen en de verandering van het klimaat af. Sterker nog, hij noemt de
wereldwijde consensus over de relatie tussen fossiele stoffen en de
klimaatverandering hoereren. De beschuldiging van hoererij van alle volken
en koningen gebeurt niet door een of andere engel, maar door een sterke
engel nadat deze de hele aarde met hemels licht heeft doorzocht. De
beschuldiging van hoereren veroordeelt niet alleen het akkoord van Parijs,
maar het is ook verraad aan Gods zoon. Want kan men Jezus, die door de
vierde schaal van de boekrol de hitte van de zon doet toenemen, nog meer
verraden en onmachtig maken door als Kerk en wereld te doen alsof het
klimaat door fossiele stoffen verandert. De wereldwijde consensus over het
klimaat ontkent niet alleen de godheid van Jezus, maar ook als de Messias.
Want indien Jezus geen God is, dan kan hij geen zondaren verzoenen met God.
De onrein verklaring en de
beschuldiging van hoereren van de volken en koningen door de sterke engel
maakt alle ontkenners van Jezus als God hoofd voor hoofd tot een
antichrist.De consensus over de verandering van het klimaat van Kerk en
wereld maakt het beest, dat meer dan duizend jaar geleden door de Kerk
dodelijk gewond raakte, weer spring levend.
Door de genoemde consensus “onrein te verklaren” maakt de sterke engel de
verborgen listen van de Satan openbaar én dat Europa door het akkoord van
Parijs het gevallen Babylon is!
Niet de luxe van vliegreizen of vliegschaamte maakt de mens onrein, maar de
ontkenning van Jezus als de almachtige God en Here die gaat over ziekte en
gezondheid regen en droogte! Want als Jezus onmachtig is over het
klimaat, dan is Hij ook onmachtig over leven en dood.
Klimaatverandering door de mens leidt daarom tot ongeloof en geloofsafval in
de kerken:
-
“Na deze dingen zag ik een andere engel, die grote macht had, nederdalen
uit de hemel, en de aarde werd door zijn lichtglans verlicht. En hij riep
met sterke stem, zeggende: Gevallen, gevallen is de grote stad Babylon,
zij is geworden een woonplaats van duivelen, een schuilplaats van alle
onreine geesten en een schuilplaats van alle onrein en verfoeid gevogelte,
omdat van den wijn van den hartstocht harer hoererij al de volken
gedronken hebben en de koningen der aarde met haar gehoereerd hebben en de
kooplieden der aarde rijk geworden zijn uit de macht harer weelderigheid”.
Nadat de engel afschuw voor
vliegen onrein verklaart en de ban over de door God geschonken fossiele
brandstoffen hoereren noemt, klinkt uit de hemel nog een stem. Een stem die
Gods volk oproept afstand te nemen van de antichristelijke visie over het
klimaat van Babylon. Ook roept de stem op uit te gaan uit haar plagen, opdat
zij die niet krijgt als God ze vergeldt.
De vraag is dus niet of we luxe mogen hebben, maar wanneer en hoe men uit
Babylon gaat. Gelovigen moeten uitgaan, zodra de zonden van Babylon zich
verbinden tot aan de hemel. Deze vorm van zich verbinden tot aan de hemel
gebeurt, als de mens gelooft dat hij zelf door opwarming van de aarde de
wolkenvorming aan de hemel bewerkt
Hoewel God met een verbond Noach heeft beloofd dat Hij de wolken brengt, met
de boog als teken en bewijs van regen, meent men dat de mens regen en
droogte bepaald! (Gen. 9:14/15)
Uitgaan is niet alleen belijden dat Jezus als de Almachtige het klimaat
leidt en verandert, maar ook het noodzakelijk bestaan zoals de bede zegt:
“geef (Gij) ons heden ons dagelijks brood”. Hoe ernstig de Here ontkenning
van zijn werken met betrekking tot het klimaat neemt, leert de doodstraf bij
overtreding van het derde gebod van de tien geboden over ijdel naam gebruik!
Hoe vreselijk de zonde is
dat men Jezus door de antichrist van de troon stoot, leert de stem van de
hemel. Want deze vraagt de sterke God om Babylon hier en nu dubbel te
vergelden. Nu alle politieke partijen duurzaamheid bepleiten, geeft aan
hoever de Satan met zijn listen is. Doch als Jezus onmachtig is, dan is
bidden om genade en de Heilige Geest zonder gevolg.Ook toont dit gezicht hoe
Satan door klimaatverandering de voorzegde “grote afval” bewerkt:
-
“En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: Gaat uit van haar,
mijn volk, opdat gij geen gemeenschap hebt met haar zonden, en uit haar
plagen, opdat gij ze niet ontvangt. Want haar zonden verbinden zich tot
aan de hemel, en God heeft aan haar ongerechtigheid gedacht (RHK).
Vergeldt haar, gelijk ook zij vergolden heeft, en geeft haar dubbel ( )
geeft haar zoveel pijniging en rouw, als zij heerlijkheid en weelde/luxe
genoten heeft. want sterk is de Here God, die haar geoordeeld heeft”.
Uitgaan uit Babylon is
belijden dat Jezus behalve het klimaat ook ons leven leidt en bestuurt.
Jezus belijden, is veel méér dan een huichelachtig beroep op het Bijbelse
rentmeesterschap. Babylon is de mens die bij brood alleen leeft, en zich
verantwoordelijk weet voor het klimaat. Hij is Babylon, die in zijn hart
denkt door de energie transitie de klimaatveranderingen te weerstaan en door
een goed salaris of het sociale stelsel geen honger of dood te zullen zien.
Daar Babylon bestaat uit mensen, die Jezus als de Almachtige God ontkennen,
maakt de sterke God dat Babylon zichzelf door de energietransitie en
oorlogen te gronde zal richten:
-
“Want zij zegt in haar hart, ik troon als koningin, ik ben geen weduwe en
geen rouw zal ik zien. Daarom zullen haar plagen op één dag komen: dood en
rouw en hongersnood, en zij zal met vuur verbrand worden".
De grote gevolgen van Gods
besluit over de absolute ondergang van Babylon hier en nu door de al
georganiseerde energietransitie in Europa, maakt Jezus zichtbaar door drie
“reacties”. Want bij Babylon aanbidders is er bij haar ondergang alleen
geween over materiële verliezen, terwijl met geen woord wordt gerept over
komend gebrek aan eten en drinken.
De koningen wenen, omdat zij in één uur alle luxe moeten missen:
-
“En de koningen der aarde, die met haar gehoereerd hebben en weelderig
geweest zijn, zullen over haar wenen en weeklagen, wanneer zij de rook van
haar verbranding zien,.. zeggende: Wee,wee, gij grote stad, Babylon, gij
sterke stad,want in één uur is uw oordeel gekomen”!
De kooplieden rouwen omdat
ze hun gewin in één uur moesten missen. Zij klagen omdat zij de klandizie
van de naar luxe hunkerende mens voor altijd kwijt zijn:
-
“De kooplieden in deze dingen, die aan haar rijk geworden waren, zullen
van verre staan uit vrees voor haar pijniging, wenend en rouw bedrijvend,
en zeggende: Wee, wee die grote stad, die gehuld was in fijn linnen,
purper en scharlaken, en rijk versierd was met goud en edelgesteente en
paarlen, want in één uur is al die zo grote rijkdom verwoest! En de
kooplieden der aarde wenen en bedrijven rouw over haar, omdat niemand meer
hun lading koopt”.
De stuurlui en zeelieden
wenen, daar er nooit meer vervoer van kostbare scheepsladingen nodig zullen
zijn. Die zijn niet meer nodig, omdat Babylon in één uur is verwoest:
-
“En iedere stuurman en iedere kustvaarder en de zeelieden en allen, die de
zee bevaren, … En zij wierpen stof op hun hoofden en riepen, wenend en
rouw bedrijvend, zeggende: Wee, wee, die grote stad, waarin allen die
schepen op zee hadden, door haar kostbaarheden rijk geworden zijn, want
zij is in één uur verwoest”.
Daar consensus over de
verandering van het klimaat van toepassing is op bijna alle kerken, en geen
enkel besef van schuld bij de ondergang van Babylon wordt vernomen of
gehoord, is het een vraag hoeveel christenen door dreigend gebrek afstand
zullen nemen van Babylon.
Hoewel het geen vraag is wat luxe is, nu alle opgesomde koopwaren eronder
vallen, geldt dat niet voor de noodzakelijke middelen van het bestaan, zoals
eten en drinken:
Goud, zilver, edelgesteente en parels behoren niet tot de noodzakelijke
bestaansvoorwaarden. Eveneens kan een christen leven zonder fijn linnen,
zonder purper, zijde en scharlaken, allerlei welriekend hout en snijwerk van
ivoor en lichamen van mensen.
Verder kan in verband met “de lichamen van mensen” worden gedacht aan handel
in organen:
-
“En de kooplieden der aarde wenen en bedrijven rouw over haar, omdat
niemand meer hun lading koopt, lading van goud, zilver, edelgesteente en
paarlen, van fijn linnen, purper, zijde en scharlaken; allerlei welriekend
hout, allerlei snijwerk van ivoor en allerlei voorwerpen van het
kostbaarste hout, van koper, ijzer en marmer, kaneel, specerij, reukwerk,
mirre, wierook, wijn, olie, bloem en tarwe, lastdieren, schapen; lading
van paarden en wagens en van lichamen; en zielen van mensen”.
Dat God Babylon door
maatregelen van haar eigen energietransitie zal vernietigen, bevestigt een
sterke engel door met geweld een steen als een grote molensteen in de zee te
werpen. Daar een molensteen noodzakelijk is voor het malen van het
dagelijkse voedsel, is werpen van zo'n steen in de zee zelfvernietiging. Met
dit tweede teken geeft de sterke engel te kennen, zoals hij zich met kracht
ontdoet van de noodzakelijke middelen van bestaan (molensteen), precies
eender zal Europa zich ontdoen van de nodige middelen zoals eten en drinken.
Kortom, zoals voorzegd zal Babylon door de eigen maatregelen haar ondergang
bewerken. Dit tweede teken van zelfvernietiging betekent, dat deze zaak voor
de sterke engel vaststaat!
-
"En
een sterke engel nam een steen als een groten molensteen en wierp hem in
de zee, zeggende: Zo zal Babylon met geweld geworpen worden, de grote
stad,en zij zal nooit meer gevonden worden".
Het gaat in dit gezicht om
de vraag of men gelooft dat Jezus als de Here het klimaat beheert. En wie
van de heiligen blij wordt als Babylon door de eigen klimaatmaatregelen
wordt verwoest, terwijl het salaris of pensioen geen garantie is voor het
noodzakelijke bestaan:
-
“Wees vrolijk over haar, gij hemel en gij heiligen, en gij apostelen en
profeten, want God heeft uw rechtszaak tegen haar berecht”.
De christen die geen afstand
neemt van het antichristelijke Babylon en haar komende plagen, krijgt deel
aan de plagen uit dit boek, maar deelt ook de plaats die voor de duivel
bereid is.
-
“gaat uit van haar mijn volk, opdat gij geen gemeenschap hebt met haar
zonden, en uit haar plagen, opdat gij ze niet ontvangt", RHK.
NAAR BOVEN
|
|
Bron: www.napoleon.org.
De Verlichting gaf het
geestelijke beeld van
"de rechten van de
mens"
Bestorming van de Bastille
|