Vrije seks én het zwarte paard
-
“En ik
zag en zie een zwart paard, en die erop zat had een juk (RHK) in zijn
hand”.Openbaring 6:5b.
Ook het derde paard heeft evenals het tweede dezelfde
functie als het witte paard met de boog. Want weer roept één van de vier
dieren bij het verbreken van het derde zegel: “kom”.
Echter in plaats van een boog heeft deze ruiter een juk in zijn hand. Het
woord dat in de meeste Bijbels als “weegschaal” is weergegeven, kan ook met
“juk” worden vertaald. Het juk verbindt de betreffende zaken met elkaar,
evenals de woorden die door een stem worden gezegd:
-
“En toen
Hij het derde zegel opende, hoorde ik het derde dier zeggen, Kom! En die
er op zat had een juk (RHK) in zijn hand”.
De gesproken woorden zijn heel bijzonder. Eerst zegt de
stem dat tarwe en gerst achttien tot twintig keer zo duur zijn als normaal.
Verder zegt de stem dat het gebruik van olie en wijn niet meer als
onbetamelijk mag worden beschouwd. Beide uitspraken zijn zeer bijzonder.
Want daar tarwe en gerst tot het dagelijkse voedsel behoren, is de zeer hoge
prijs tijdens de komst van het zwarte paard van toepassing op het
noodzakelijke bestaan.
Daarentegen staan de olie en wijn symbool voor intiem gedrag van een man met
zijn vrouw. Want wanneer een bruid aan de bruidegom wordt gegeven, is haar
hele lichaam behandeld met kostbare olie. Terwijl de wijn bij een
huwelijksfeest altijd rijkelijk vloeit. Zodat de olie en de wijn model staan
voor de vrijheid van ongeremd genieten van seksualiteit. Kortom, de
tarwe en gerst behoren tot de noodzakelijke levensbehoeften, terwijl olie en
wijn in de Bijbel model staan voor de vrijheid van seks in het huwelijk.
Maar ondanks het dure noodzakelijke bestaan, mag olie en wijn in het
algemeen geen schade leiden. Dat wil zeggen geen vorm van seks zal in die
tijd onbehoorlijk worden gevonden.
Daar beide genoemde zaken door een juk met elkaar zijn
verbonden, gebeuren ze niet alleen tegelijkertijd, maar zijn ze ook
afhankelijk van elkaar. Zoals een juk twee paarden met elkaar verbindt, zo
is het graan verbonden aan de olie en wijn. Het juk maakt de prijs van olie
en wijn zoveel goedkoper, als die van de tarwe en gerst duurder is. Met
andere woorden het seksuele verkeer is tijdens het zwarte paard zoveel
toegankelijker en ongeremder, als het noodzakelijke bestaan dan duurder is.
Maar de hemel is niet verantwoordelijk voor de dure noodzakelijke
levensbehoeften, en evenmin voor goedkeuring van ongeremde seks! Want de
gesproken woorden zijn door een “mensenstem” gezegd, zodat de uitvoering
door mensen gebeuren zal. Beide zaken worden werkelijkheid als de
mensenrechten boven Gods rechten staan.
Welnu, de profetie van bijna 2000 jaar geleden over het
dure noodzakelijke bestaan is letterlijk toepasbaar op het “sociale stelsel”
in de Westerse wereld. En sinds de komst van het “sociale stelsel” in de
zestiger jaren van de vorige eeuw, is binnen één generatie ook het vrije
seksuele verkeer in Europa bij de meerderheid ingeburgerd. Want niet door
schaarste of overvloed aan granen is het noodzakelijke bestaan in Europa
twintig keer duurder dan normaal, maar door het “sociale stelsel”. Want
dankzij het sociale stelsel heeft elke ingezetene in Europa bij
werkeloosheid, ziekte of ouderdom recht op een minimumuitkering en zorg. Van
elke verdiende euro gaat meer dan 40 eurocent naar het sociale stelsel.
Maar doordat het sociale stelsel elke werkeloze, zieke en bejaarde werknemer
een minimum inkomen garandeert, is het noodzakelijke bestaan twintig keer
duurder geworden. Ruim de helft van het bruto inkomen van laagst betaalden
gaat in ons land op aan belasting en premies. Want het dure sociale stelsel
wordt betaald door BTW, loon- en inkomstenbelasting. Hierdoor is het
noodzakelijke bestaan net zo duur, als de genoemde prijs voor tarwe en
gerst.
Maar ook de tweede zaak, geen schade toebrengen aan de
olie en wijn, dat wil zeggen ongeremde seks niet meer afkeuren, heeft door
het sociale stelsel handen en voeten gekregen. Het sociale stelsel heeft
niet alleen de zorg voor de toekomst weg genomen, maar ook de leef- en
denkwereld in het christelijke Westen ingrijpend veranderd:
-
“En ik
hoorde als een stem te midden van de vier dieren zeggen: een maat tarwe
voor een schelling, en drie maten gerst voor een schelling, en breng geen
schade toe aan de olie en de wijn”.
Dankzij het sociale stelsel is sparen voor de kwade dag
door ziekte en of ouderdom niet meer noodzakelijk. Zodat iedereen door het
genoemde stelsel over de middelen beschikt, om in alle vrijheid en zonder
het risico van zwangerschap intiem te gaan. Dat men de jaren zestig van deze
eeuw de seksuele revolutie noemt, is niet gekomen door de uitvinding van “de
Pil”. Maar dankzij het sociale stelsel werd het gebruik van “de Pil” als
middel tegen ongewenste zwangerschap, snel ingeburgerd. De toepassing zou
niet zo massaal zijn geaccepteerd, wanneer er geen sociaal stelsel was
geweest, die “de Pil” betaalbaar maakt.
Het juk verbindt het noodzakelijk bestaan aan seks met
voorbehoedsmiddelen. Immers het gebruik van voorbehoedsmiddelen wordt zowel
binnen als buiten het huwelijk tegenwoordig door de meeste christenen niet
meer afgekeurd. Recente onderzoeken tonen aan dat driekwart van de
christenen voorbehoedsmiddelen gebruiken of hebben gebruikt. Sterker nog, de
acceptatie van “de Pil” onder stilzwijgende goedkeuring van de meeste
kerken, heeft geleid tot allerlei vormen van vrij seksueel verkeer, die in
strijd zijn met de Bijbel! De uitkomst van de door de stem gesproken woorden
betekent, dat de paarden uit de boekrol al zijn losgelaten.
Maar het juk van de ruiter op het zwarte paard verbindt
niet alleen de twee genoemde zaken met elkaar, maar het juk verbindt deze
ook met het zwarte paard. Dat betekent, wie zich ongeremd overgeeft aan
vrije seks, wordt door het juk met het zwarte paard verbonden. En daar het
zwarte paard model staat voor de dood, wijst de Bijbel vrije seks
nadrukkelijk af. Een zwart paard in verband met het juk betekent dat velen
de eeuwige dood zullen sterven. Het sociale stelsel als toegangsbewijs voor
ongeremd intiem gedrag brengt geen welzijn noch heil, maar behalve SOA’s ook
abortus en euthanasie. Daarom moet het niet verbazen dat er kort na de
invoering van het sociale stelsel en de ingebruikneming van de Pil, er een
nieuwe ziekte opdook. Want Jezus verbreekt de zegels.
De veranderde denk- en leefwijze manifesteert zich
vooral door de aidsziekte, die de laatste tientallen jaren door het vrije
seksuele verkeer uit het niets is ontstaan en wereldwijd verbreid. En zoals
het juk vrije ongeremde intimiteit verbindt met het zwarte paard, maakt
aidsziekte de patiënt letterlijk zwart als het zwarte paard, tot de dood er
op volgt. Want hoewel er een vaccin is voor cholera, geldt dat niet voor het
Hiv- of aids-virus:
-
“ En ik
zag en zie een zwart paard”.
Wie zich nu afvraagt of deze toepassing waar is, dient
zich eerst af te vragen, of hij gelooft in Jezus en die gekruisigd.
Want dit paard komt uit de boekrol waarvan Jezus de zegels verbreekt, die om
de zonden van de mensheid is gekruisigd en opgestaan om velen te redden.
Want beide gesproken woorden die door een mensenstem zijn gezegd na de
opkomst van het derde paard en de ruiter met het juk, zijn gezegd te midden
van de vier dieren. De woorden “te midden van” legt verband tussen het
zwarte paard en het witte paard. De ruiter van het witte paard is behalve
een boog ook een kroon gegeven. En het witte paard overwint en zal
overwinnen, zodat ook het zwarte paard in dienst is van het Evangelie tot
geloof en bekering. Dus dient ook het zwarte paard als een zichtbaar
Evangelie geroepenen te leiden tot geloof en navolging van Christus:
-
“En ik
hoorde als een stem te midden van de vier dieren zeggen”.
Het zwarte paard en de ruiter met het juk, dat de
verbinding legt tussen vrije seks en de dood, is evenals het witte paard met
de boog een zichtbaar Evangelie. Want er is door het bloed van het Lam Gods
een weg om aan de dood te ontkomen. Een weg van geloof en bekering. De
ongeremde toegang tot olie en wijn, dwingt elke geroepene tot een keus, of
voor of tegen Christus. Evenals het witte paard dient het zwarte paard door
het juk om het mensenhart toegankelijk te maken voor het Evangelie van de
dood en opstanding van Jezus Christus. Jezus wil door het zwarte paard alle
lauwheid in Israël en de Kerk doorbreken.
Door de goedkeuring van de vrije ongeremde seks in en
buiten het huwelijk is er nauwelijks belangstelling voor Jezus en die
gekruisigd. Vooral omdat de moderne mens tegenwoordig ernstig wordt misleid,
doordat de preek is aangepast aan het politieke en sociale klimaat. Hierdoor
kan Jezus alleen nog door het geweld van de dood tot geloof en bekering
brengen. Want zonder zonde en schuldbesef is er geen oog voor Gods genade en
de uitweg door Jezus.
Er wordt gemakkelijk gesproken over de komst van de antichrist, zonder
rekening te houden met de antichristelijke gevolgen van de gesproken woorden
door de stem bij de komst van het derde paard. Want indien men alle vormen
“vrije” seks niet meer aan dit gezicht toetst en afweegt, ontneemt men Jezus
de mogelijkheid mensen tot geloof en bekering te leiden. Daarom is het
zonder meer goedkeuren van elke vorm van vrije seks bij uitstek
antichristelijk. En zonder schuldbesef verliest het kruis zijn betekenis.
De dodelijke aidsziekte die letterlijk overeenkomt met
het zwarte paard, wil de zonde en schuld van ieder mens indachtig maken.
Want de paarden uit dit boek zijn in dienst van het witte paard en zijn
ruiter met de boog, die de uitweg in het bloed van Jezus voor berouwvolle
zondaren predikt. Het moet daarom niet verbazen dat met de dodelijke
aidsziekte, die de wereld sinds 1981 verraste, het derde zegel van de
boekrol is verbroken. Het schokkende moet eerder zijn waarom de Kerk de
dodelijke aidsziekte niet met de komst van het derde paard heeft verbonden.
Maar terwijl aids zijn duizenden verslaat als gevolg van vrije seks door de
veranderde denk en leefwijze, toch is er weinig of geen oog voor het zwarte
paard met de ruiter en het juk. Men verzwijgt zelfs, dat de aidsziekte
effectief afneemt, wanneer de seksualiteit alleen binnen het huwelijk tussen
een man en zijn vrouw plaatsvindt. Hoewel de mens door deze dodelijke ziekte
herinnerd wordt aan zijn zonden en schuld en de uitweg door Gods genade.
Want het is de Here, het Lam Gods die het derde zegel
verbreekt. Hij laat het zwarte paard komen, waarvan de ruiter een juk heeft.
Hij gebruikt de boekrol om mensen te redden. Maar God is niet de auteur van
de zonde. Hij bestraft met het zwarte paard onwettig intiem gedrag om
“vermeende” rechtvaardigen in de Kerk tot bekering en bedelaars te maken.
Iedereen weet, dat met de vrije seks de dodelijke aids als het meest
dodelijke kwaad bezig is haar duizenden de dood in te jagen. (Midden 2004
zijn er ± 40 miljoen besmet met HIV). Maar weet men ook dat het zwarte paard
in dienst is van Jezus, als een zichtbaar Evangelie, om de preek zonder
geloof en bekering af te straffen? De politiek correcte preek waarin de
belofte van eeuwig leven wordt benadrukt, en men zwijgt over het navolgen
van Jezus.
Het is het zwarte paard dat door het juk een koppeling
aanbrengt tussen vrije seks en de dood. De komst van het derde paard geven
zeer duidelijke sporen van de wederkomst van Jezus. Want dit is al het derde
paard, waarmee de Here duidelijk maakt dat er zonder geloof en navolging van
Jezus geen heil is. Zoals vrije seks de aidsziekte en vroeg of laat de dood
brengt, evenzo vergaat het de mens zonder schuldbesef en berouw. Want waar
geen zondekennis is, is geen plaats voor de Here Jezus en zijn verzoenend
sterven. Door dit paard leert Jezus helder en klaar dat er geen mens zonder
Gods wet als tuchtmeester geestelijk vastloopt in zijn zonden, zodat Jezus
en die gekruisigd op afstand blijft. Het zwarte paard is een zeer ernstige
waarschuwing van de Prins der predikers. Daar de stem te midden van de vier
dieren klinkt, roepen de woorden over vrije seks door het juk op tot
bezinning en geloof in en navolging van Jezus en die gekruisigd:
- “En ik
zag en zie een zwart paard, en die erop zat had een juk (RHK) in zijn
hand”.
NAAR BOVEN